חופש בכרתים – המלצה אישית לנופש הכי שווה בכרתים

כרתים, האי היווני הגדול, מציע אין ספור אפשרויות לחופשה נהדרת. הוא כל כך קרוב, שעוד לפני שאפשר להתרווח בטיסה, כבר אפשר לראות אותו מלמעלה. חזרנו עם המלצה אישית חמה ועם הרבה חוויות שנשמח לשתף אתכם.

חופים נפלאים לחוויית גן עדן

בכרתים וביוון בכלל פרוסים להם חופים למלוא העין. לחלק מהחופים שווה להגיע ברכב שכור אבל בהחלט לא חייבים. לחוף באלוס, למשל, אולי הכי מרהיב שבין חופי יון היותר מוכרים, הגענו בהפלגה מענגת בפני עצמה. החוף שוכן בחלק הצפוני יותר של האי והוא מלא מפרצונים מקסימים ולגונות. אם אתם מגיעים לדרום כריתים דווקא, תוכלו לסור לחוף אלפוניסוס. מדובר בחוף הנמצא במרחק קטנטן מכרתים עצמה, על אי לא מיושב וציורי להפליא. בחלק מהחופים של כרתים תמצאו שלווה פרטית, כמעט. אחרים יהיו יותר הומים, טיילות ועם בתי קפה סמוכים והרבה דקלים. יש חופים המזמינים לפעילויות כדוגמת צלילה, שנורקלינג, אופנועי ים כיוצא בזה. אנחנו נהנו פשוט מהתפרקדות על החול, התמכרות שלווה וקצת טבילה במים הצלולים צלולים.

שיט קייאקים מומלץ

בשעת הערב, ביקשו במלון המלצות על פעילות ימית שווה. אחרי שהבהרנו שאנו לא כך רוצים לנסות אופנועי ים או סירות מרוץ, המליצו לנו במלון לנסות שיט קייקים. יצרנו קשר עם בחור יווני שמציע שירות כזה והצטרפנו לקבוצה קטנה נוספת שתיאמה מראש. בשעה מוקדמת בבוקר, נפגשו עם שני המדריכים המקומיים על החוף, שהמתינו לנו עם כמה קייאקים מוכנים לשיט. לאחר הדרכה קלה יצאנו לדרך. קשה לתאר את השלווה ואת הקסם של חתירה עצמית לא רחוק מהחופים שקודם לכך תפסנו בהם צבע. עברנו בלגונות, נופפנו לנופשים מרחוק וגם הגענו לחופים פרטיים, מבודדים ומקסימים. בדרך, עצנו להפסקת צהרים במסעדה מקומית ששם נהנו מאוכן יווני אותנטי. המדריך סיפר לנו שמי שאוהב רכיבה, מוזמן לחוות רכיבה על סוסים שוות ביותר שיש בכרתים. החלטנו שנשאיר משהו לפעם הבאה שנגיע לאי.

פארק מים לכל המשפחה

במלון שבו התאכסנו היה שירות מצוין, בריכה ואפילו מגלשות מים. אבל כפי שהומלץ לנו, אסור לוותר על ביקור באחד מפארקי המים של כרתים. יש כמה וכמה מהם ואפשר להעביר בכל אחד מהם חצי יום או יום שלם, בקלות. הם מתאימים מאוד לבילוי משפחתי, אבל מגיעים גם מבוגרים וזוגות צעירים. בפארק Acqua Plus בילינו נהדר בבריכות המרווחות ופעם אחר פעם גלשנו במגלשות המפותלות. בפארק גם אבובים ואזור שבו אטרקציות ליותר אמיצים (יש מגבלת גיל). אחרי השעשועים, האבובים והבריכות, קפצנו לשעה קלה למזנון העשיר. בסוף, המוזיקה המקפיצה שברקע והגלידות שזללנו השאירו טעם של עוד.

יין ושלווה בכרתים

לפני שחזרנו ארצה, נשאר לנו קצת זמן “לשרוף”. מכיוון שכבר הספיק לנו מישיבה ליד החוף, שחיה ופארק מים, החלנו ללכת על אהבה אחרת שלנו – יין. ניגשנו ליקב מקומי ליד הרקליון. כמובן שלא הסתפקנו בלגימת יין אדום שאנחנו אוהבים. התחלנו עם סיור מרתק שבו הסבירו לנו על היינות המקומיים, על תהליך ייצור היין. קיבלנו לטעימות כמה סוגים של יינות (גם אדומים וגם לבנים). משם המשכנו לטברנה ידידותית ורק אחר כך נפרדו לשלום מהאי, האווירה הידידותית והשלווה הבלתי נגמרת.