טיול למעיין נריה

לאחרונה הזדמנו למעין המקסים, עין לבן שבירושלים. למי שלא מכיר, מדובר בצמד בריכות יפות הגדושות במים גם בחורף וגם בקיץ. בזמן שנהנינו בצילם של עצי הבוסתן הסמוך שמענו כמה מטיילים המשוחחים על ביקור שערכו במעיין נריה. בתור חובבי טיולים, מעיינות ובכלל, אתרים מיוחדים, החלטנו לבקר בהקדם במעיין נריה. אכן, ביקרנו במקום וכהרגלנו אנו חוזרים עם הרשמים כדי לשתף גם אחרים.

איך מגיעים למעיין נריה

על מנת להגיע אל המעיין המפכה אנו עושים את דרכינו ליישוב הקהילתי איתמר. יישוב, זה, השוכן כמה קילומטרים דרומית לשכם מציע בקרבתו כמה פנינים נוספות לטיול, אך על כך בפעם אחרת. ההגעה, אם כן, היא דרך כביש 60. עוברים את צומת תפוח וממשיכים הלאה. באיתמר ממשיכים עד שמגיעים אל הכיכר. שם פונים שמאלה, עד שמגיעים אל השער. סמוך לשם מחנים את הרכב ושם הולכים ברגל. מחוץ לשער ישנו כביש או יותר נכון לומר דרך סלולה. על הכביש הזה נמשיך עד שרואים דרך עפר שלוקחת אותנו ימינה. ממשיכים לעבר מטע עצי הזית כעשרים דקות עד חצי שעה. מגיעים לכביש נוסף שכיום לא נמצא כמעט בשימוש, למעט מטיילים. פונים שמאלה והולכים עד שמופיע סימון שבילים המורה לפנות לימין, בעליה לגבעה. שם עולים למעלה ומגיעים למעיין ולבריכה שהוקמה לרווחת המטיילים.

על מעיין נריה

מעיין נריה מזמן מחזה מקסים ומרנין לב. יש שם מעיין ובריכה שנאטמה. יש שם שביל מסודר וטרסה יפה. במקום נשתלו עצים והוקמו ספסלים ושולחנות אבן נאים. אי אפשר שלא להזכיר כי המקום שוקם לזכרו של נריה, שנרצח על ידי מחבל בן בלייעל שהגיע ליישוב איתמר ובליבו רצון אחד בלבד, להרוג יהודים. מוקירי זכרו לקחו על עצמם את משימת שיקום המעיין והפכו את המקום ליד זיכרון ופינת חמד גם יחד. במקום ניתן להתרשם מנוף מרהיב עין, המשקיף אל הסביבה כולה. למרות שערבים שהגיעו למקום השחיתו והרסו, מאמצי שיקום נוספים השיבו את הסדר על כנו.

טיפ למטיילים, אל התצפית הנישאה

אם אתם מגיעים אל מעיין נריה וזמנכם פנוי בידכם, ניתן להמליץ על נקודת עניין נוספת, לא רחוק משם. מדובר על מצפה שלושת הימים, זו נקודת התצפית הכי מרשימה שיש לאזור להציע וגם היא, סמוכה ליישוב איתמר. ייחודו של המקום בכך שניתן מעל הרכס והמצפה לראות, מכל הכיוונים, את הימים המרכזיים שבהם התברכה ארץ ישראל. מצד אחד, רואים את ים המלח. מצד שני, רואים את הכינרת. מצד שלישי, אפשר לראות את הים התיכון. יש לציין כי נדרש יום בהיר על מנת שניתן יהיה לראות את כל אלה. מומלץ להגיע מצוידים במשקפת שדה.

כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמגיעים למעיין נרייה

הדרך אל המעיין מתאימה במיוחד למיטבי לכת. לא מומלץ להגיע עם ילדים קטנים או כל מי שמתקשה בהליכה. המסלול הינו בן כמה קילומטרים וחלקו בעליה די תלולה. המעיין איננו גדול במיוחד, אבל בחלקו הוא עמוק מאוד כך שיש להיזהר. מקובל להודיע ביישוב שיוצאים למעיין ובשל כפרי הערבים בסביבה חשוב שיהיה מישהו הנושא נשק. הטוב ביותר זה להגיע בקבוצה, עדיף עם מישהו שכבר ביקר במקום.