מעיינות בית אל

את שיקום המעיינות הראשון בבית אל עשה יוני שרון עמינדב קליין וחבריהם לפני כשלוש שנים .
מי שהרים את היוזמה בשנת תשס"ו לשיקום המעיינות זה אביתר קארו הבן של האיש והאגדה אברהם קארו.

הגעה : [
נורא פשוט !
נכנסים לישוב בית אל ונוסעים ישר עד לצומת t {טי} שם פונים ימינה .
נוסעים עוד 100 מטר עד הכיכר ושם פונים ימינה .
נוסעים כל הזמן ישר עד שמגיעים למגדל מים , מחנים את הרכב מתחת למגדל המים { ניתן לטפס עליו יש משם תצפית על האזור } .
מי שיש לו רכב נמוך מחנה מתחת למגדל מים מי שנוסע בסובארו מתנחלים יכול להמשיך עד המעיין .
מסתכלים לכיוון מזרח ורואים במרחק של 50 מטר מהחניה דרך עפר לרכב שטח , נכנסים לדרך עפר נוסעים 20 מטר ואז ישנו מזלג :
אם פונים ימינה נוסעים ישר כ-500 מטר ורואים בצדי הדרך סימון לבן כתום לבן עד שבצד שמאל רואים מתחת לשתי טרסות שומרה { מתחת לשומרה המעיינות }. מחנים את הרכב בצד ויורדים ברגל למעיין דקה הליכה .
אם ממשיכים ישר במזלג נוסעים בירידה כ 100 מטר עד שרואים את גדר הבטחון .
לפני שהגדר מתחילה ישנה ירידה לטרסה תחתונה יורדים לטרסה פונים שמאלה הולכים 40 מטר והמעיין נמצא בדיוק מתחת לגדר !

טרסה מעל למעיין שנמצא מתחת לגדר ישנו בית בד יפהפה בתוך מערה {תמונות בגלריה }
ועוד טרסה אחת מעל נמצא קבר דבורה .