כרטיס אשראי – איך נבחר כרטיס וכמה כרטיסים נכון להחזיק?

עם השנים, השימוש בכרטיסי אשראי הפך להיות יותר נפוץ, והיום הרבה יותר אנשים בוחרים להשתמש בו מאשר בכסף מזומן או באמצעים אחרים בעזרתם אפשר לשלם עבור מוצרים ושירותים שונים.

העובדה שהשימוש בכרטיס אשראי הפך להיות יותר פופולארי נובעת מכמה סיבות: ראשית, זה הרבה יותר פשוט ונוח מאשר לשלם במזומן, שנית, זה מאפשר לנו ליהנות מאפשרויות שונות ומגוונות שאי אפשר ליהנות מהן במזומן או באופציות אחרות, שלישית, יותר ויותר עסקים בוחרים לעבוד עם אשראי ולא עם מזומן או אמצעים אחרים.

חברות אשראי מציעות לנו מגוון אפשרויות של כרטיסים מסוגים שונים. אנחנו צריכים להחליט איזה כרטיס יכול להתאים לנו על פי מאפיינים שונים, בין אם זה על פי התנאים שהחברה מציעה ובין אם זה על פי הצרכים שלנו. חשוב להדגיש, ישנם דברים מסוימים שאנחנו יכולים לשנות עם הזמן, אך במקרים רבים זה יחייב אותנו להחליף כרטיס אשראי.

לפני שנסביר כיצד בוחרים כרטיס אשראי, עלינו לציין, שהשימוש בכרטיס זה משתלם אם אנחנו עושים עסקאות פרונטאליות, אך באופן מובהק השימוש בו הוא רלוונטי אם ברצוננו לבצע עסקאות און ליין. הסיבה היא, שאם אנחנו רוצים לרכוש מוצרים ושירותים באינטרנט, אז אנחנו חייבים כרטיס אשראי בעזרתו נוכל לבצע את העסקה. אתרי אינטרנט לא יכולים לקבל אמצעים אחרים. זה נכון גם לגבי אפליקציות תשלום שונות.

 

איך בוחרים כרטיס אשראי?

בשביל לבחור כרטיס אשראי בצורה חכמה, עלינו לבחון מספר פרטים:

ראשית, איפה אנחנו יכולים להשתמש בו. מרבית הכרטיסים, באופן טבעי, מאפשרים שימוש בכל העולם, אך ישנם כרטיסים מקומיים המאפשרים שימוש רק בישראל. חשוב לדעת שקיים הבדל ולבחור בכרטיס בינלאומי ולא מקומי.

שנית, מה מסגרת האשראי שאנחנו יכולים לקבל עם הכרטיס. ככל שהמסגרת תהיה גדולה יותר, כך נוכל לבצע עסקאות משמעותיות יותר ללא הפרעה.

שלישית, מה העמלות שאנחנו משלמים על החזקת הכרטיס והשימוש בו. בנקודה זו חשוב להדגיש, אם אנחנו מבצעים הרבה עסקאות, אז יש לנו אפשרות להתמקח עם החברה ולדרוש שיורידו את סכום העמלות.

ארבע, מה הריביות שאנחנו נשלם עבור עסקאות בקרדיט.

חמש, באילו מועדים מתבצעים התשלומים והאם אנחנו יכולים לקבוע בעצמנו את המועד הנכון לנו.

שש, אילו הטבות החברה מספקת לנו על השימוש בכרטיס וכיצד נוכל ליהנות מהן.

 

כמה כרטיסים אנחנו צריכים להחזיק ברשותנו?

הרבה מאוד אנשים נוהגים להחזיק היום יותר מכרטיס אשראי אחד. אומנם הם יצטרכו לשלם עבור כל כרטיס דמי החזקה ועמלות שונות, אך זה משתלם משתי סיבות עיקריות:

סיבה ראשונה, אם אנחנו מחזיקים יותר מכרטיס אחד, תמיד יהיה לנו גיבוי במקרה והכרטיס מסוים לא עובר.

סיבה שנייה, לא בכל בית עסק מקבלים את כל הכרטיסים, ולכן טוב נעשה אם נחזיק שני כרטיסים שונים.