מה נחשב סחר בסמים?

סחר בסמים הינה מכה כלל עולמית. הסחר בסמים חוצה גבולות ויבשות ולרוב מעורבים בו גורמים עבריינים בעלי עוצמה רבה, אולם מה עושה האדם הבודד אשר נקלע לסיטואציה שבו מאשימים אותו בסחר לא חוקי ובעבירה על פקודת הסמים?

 

מהו סחר בסמים

סחר בסמים הוא שם כללי לתופעת השימש בסמים שונים, החל משלב הייצור ועד לרגע המכירה לצרכן הקצה האחרון, כל התהליך שהחומר עובר בדרך הוא למעשה סחר בסמים. סמים מוגדרים כחומרים האסורים לשימוש או למסחר על ידי פקודת הסמים. במדינות שונות יכול להיות חומר מסוים תחת ההגדרה של סם אסור בעוד במדינה אחרת הוא נחשב לחוקי. אין אחידות לגבי סוג החומרים, אך ישנם מספר חומרים המוגדרים על ידי רוב המדינות כסמים אסורים. בישראל סחר בסמים נחשב לעבירה פלילית ובמידה ונעצרת בגין עבירות סמים, המוצא היחידי יהיה שימוש בשירותיו של עורך דין עבירות סמים, עורך הדין עומרי שטרן הינו עו"ד פלילי המתמחה בייצוג נאשמים בסחר בסמים.

 

ייצור

כמו כל מוצר, חוקי או שאיננו חוקי, גם הסמים מתחילים בתהליך הייצור, בין אם מדובר על גידולים חקלאיים כגון מריחואנה או צמח הקוקה ממנו מפיקים את הקוקאין, או אם מדובר על מעבדות המייצרות מחומרים כימיים סמים שונים, הייצור שלעצמו מהווה עבירה פלילית חמורה, במידה ונעצר אדם בגין ייצור והכנת סמים, אזי נדרש לו בהקדם עורך דין פלילי אשר ייצג אותו בערכאות השיפוטיות השונות. הייצור של הסם, למרות שיכול להראות כמו תהליך בלתי מזיק, הוא הגורם המניע לכל התהליך, עצם הייצור, מאפשר את הסחר ואת המענה לביקוש הגדל והולך של הסמים השונים.

 

אספקה

השלב הבא של הסחר בסמים היא האספקה שלו, כאן לרוב מדובר על תהליכים ופעולות החוצות גבולות ולעיתים יבשות שונות על מנת לספק את החומרים האסורים, הצורך לשנע את הסם לכל מקום בעולם יוצר שרשרת עבירות הקשורות לסחר בסם עצמו ומעורב כאן גם העלמות מיסים ואי דיווח על הכנסות וכן מעבר על חוקי המכס והבריאות של רוב מדינות העולם. העוסקים באספקת ושנוע הסם, לרוב לא נוגעים בו כלל, אך הם מהווים חוליה משמעותית בסחר הסמים והנאשמים באספקת הסם למקומות שונים עוברים עבירה פלילית המצריכה התערבות של עורך דין עבירות סמים.

 

סחר

השלב האחרון  בהליך הסחר בסמים, זהו המסחר עצמו, רוכלים וקמעונאים בהיקפים ובכמויות שוות למעשה מוכרים ומפיצים את הסמים האסורים לכל דורש בכל מקום בארץ ובעולם. הפעולה של מכירת הסם היא עבירה מורכבת בדין הפלילי ובמקרה של סחר בסמים ומכירה לא חוקית תידרש התערבותו של עורך דין פלילי לטובת טיפול בתיקי סחר שכאלו, עורך דין עומרי שטרן הינו עו"ד פלילי אשר ליווה תיקים רבים העוסקים בסחר, מכירה והפצה של סמים.